Wycieczka uczestników ŚDS do Łodzi

Powiększ obraz

W dniach 23 -24 sierpnia 2012 r. w ramach dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy im. Anny w Izdebkach wyjechali na wycieczkę do Łodzi i Solcy Małej.

Wspólnie z nami w wycieczce udział wzięli podopieczni Środowiskowego Domu Samopomocy w Potoku.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Skansenu Łódzkiej Architektury Drewnianej, który mieści się przy Centralnym Muzeum Włókiennictwa. Na terenie skansenu mogliśmy zobaczyć 200-letni modrzewiowy kościół p.w. św. Andrzeja Boboli z Nowosolnej, willę letniskową oraz osiem domów,                w których mieszkali robotnicy pracujący w branży włókienniczej. We wnętrzu mogliśmy zobaczyć aranżowane pracownie rzemieślnicze.

Następnie wspólnie z panią przewodnik udaliśmy się na ulicę Piotrkowską. W czasie drogi podziwialiśmy zabytkowe łódzkie kamienice tj.: „ Białą Fabrykę’’ Ludwika Geyera, Pałac Oskara Kona, Willę Leopolda Kindermana, Pałac Karola W. Scheiblera, Pałac K. Poznańskiego oraz Teatr Wielki.

Kiedy dotarliśmy już na miejsce rozpoczęliśmy spacer z panią Anią wzdłuż najdłuższego deptaka w Polsce, co było nie lada przeżyciem. Podziwialiśmy pomnik Trzech Fabrykantów, Misia Uszatka, mogliśmy usiąść na ławeczce obok J. Tuwima oraz podziwiać fasady pięknych łódzkich kamienic. Wspólnie doszliśmy do Manufaktury – największego centrum handlowego, gdzie zakupiliśmy pamiątki. Następnie udaliśmy się na nocleg do Schroniska Młodzieżowego.

Drugiego dnia wypoczęci, pełni sił wyruszyliśmy do wioski indiańskiej, która znajdowała się w miejscowości Solca Mała. Wioska ta jest wystylizowana na wzór obozowiska Indian z Wielkich Równin Ameryki Północnej.

Pobyt w wiosce rozpoczął się od malowania twarzy. Następnie udaliśmy się do kolorowych tipi pełnych misternie wykonanych przedmiotów codziennego użytku, strojów, instrumentów muzycznych, a także różnego rodzaju broni używanej przez plemiona Siuksów, Arapacho, Czejenów, Wronów i Czarnych Stóp. Oprócz wiadomości o życiu Indian mogliśmy wspólnie pobawić się w indiański tor przeszkód, strzelać z łuku, rzucać włócznią i rzutkami do celu. Nauczyliśmy się indiańskiego tańca i piosenki mówiącej o miłości Indian do Ziemi. Wysłuchaliśmy również brzmienia indiańskiego fletu.

Na koniec odwiedziliśmy sklepik z pamiątkami kupując różnorodne rzeczy wykonane z koralików, piór, drewna, kolców igłozwierza i udaliśmy się  w drogę powrotną.