Oficjalne przekazanie nowego samochodu na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy w Izdebkach

Powiększ obraz

W dniu 22 kwietnia bieżącego roku, miało miejsce doniosłe wydarzenie w życiu Środowiskowego Domu Samopomocy im. Anny w Izdebkach – uroczyste przekazanie kluczy do nowego samochodu, przeznaczonego do przewozu uczestników zajęć.

 

Wartość tego momentu podkreślili swoją obecnością liczni goście, wśród których znaleźli się:

Pani Irena Marszałek-Czekierda – Dyrektor Wydziału Polityki Społecznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie,

Pan Maciej Szymański – Dyrektor Oddziału Podkarpackiego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

Pan Stanisław Żelaznowski – Wójt Gminy Nozdrzec,

Pani Zofia Foryś – Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzozowie,

Pan Adrian Skubisz – Przewodniczący Rady Gminy Nozdrzec,

Pani Urszula Pojnar – pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzozowie.

Ich obecność podkreśliła znaczenie tego wydarzenia dla całej społeczności ŚDS oraz zaangażowanie we wspieranie osób z niepełnosprawnościami.

Samochód, który przekazano to nie tylko pojazd mechaniczny lecz symbol wolności, samodzielności i równości dla osób z niepełnosprawnościami. Dzięki niemu uczestnicy domu będą mieli łatwiejszy dostęp do miejsc, do których wcześniej dostęp był znacznie ograniczony, ułatwi ich integrację z lokalną społecznością oraz umożliwi udział w zajęciach prowadzonych w ośrodku.

Zakup samochodu marki Ford Transit Custom został sfinansowany ze środków PFRON w kwocie 135 000,00 zł oraz ze środków własnych gminy w wysokości 93 509,40 zł. Jest to inwestycja nie tylko w komfort transportu, lecz przede wszystkim inwestycja w jakość życia oraz możliwości rozwoju osób korzystających z usług środowiskowego domu samopomocy.

Niezależność, jaką ten samochód im daje, nie jest tylko praktyczna. To także symboliczna afirmacja ich godności i równości. Wszystkim tym, którzy przyczynili się do realizacji tej inwestycji, należą się słowa uznania za to, że otwierają nowe drogi dla naszych uczestników.

K.D.